قوانین ثبت و خرید دامنه دات کام


دامنه‌ی .com در سیستم دامنه‌های اینترنت در رتبه اول قرار دارد و یک دامنه سطح بالا است. اسم این دامنه از کلمه‌ی commercial در معنای تجارت گرفته شده است. دامنه‌ی .com نیز مانند برخی دیگر از دامنه‌ها در ابتدا فقط یک کاربرد داشت و برای اهداف تجاری مورد استفاده قرار می‌گرفت اما پس از گذشت زمانی افراد زیادی قادر به استفاده از این دامنه شدند.

دامنه‌های بین‌المللی مانند .com یک سری قوانین و محدودیت‌ها برای برخی از کاربران دارند. برای آنکه بتوانید از قوانین مطلع شوید می‌توانید با پشتیبانی ارائه دهنده خدمات هاستینگ خود تماس گرفته تا حساب کاربری شما مطابق با شرایطی که وجود دارد تکمیل گردد و بتوانید دامنه .com را بدون هیچ مشکلی ثبت نمایید. بعضی از شرکت‌های ریجسترار اطلاعات دامنه‌ی ثبت شده را بررسی می‌کنند و به مالک دامنه جهت تایید وضعیت ایمیلی ارسال می‌شود اما برای آنکه مسیر شما هموارتر شود برخی از قوانین را ادامه می‌گوییم.

برای آنکه نام دامنه خود را انتخاب نمایید باید از حروف، اعداد و خط فاصله استفاده شود و قادر به استفاده‌ی دیگر کاراکترها نیستید.

حواستان باشد که در ابتدا و انتهای نام دامنه خود از خط فاصله استفاده نکنید.

برای نوشتن حروف اگر از حروف کوچک یا بزرگ استفاده کنید اهمیتی ندارد.

حتما در سایتی که از آن قرار است دامنه خود را خریداری کنید، نام دامنه‌ای که انتخاب نموده‌اید را وارد کرده و از آزاد بودن آن اطمینان حاصل کنید که فردی قبل از شما این نام را ثبت نکرده باشد.

 در نهایت بهتر است که نام دامنه‌ی شما موجب نقض برند تجاری شرکت دیگری نشود، این کار را در صورتی می‌توانید انجام دهید که قادر به اثبات آنکه حق انجام دادن این کار را دارید، باشید.

قیمت دامنه‌ی .com با دلار پرداخت می‌شود در نتیجه با تغییر قیمت ارز، هزینه پرداختی برای خرید این دامنه نیز تغییر پیدا می‌کند.

به علت تحریم‌های موجود نمی‌شود دامنه‌ی بین‌المللی .com را با کشور ایران ثبت کرد و برای آنکه این دامنه را ثبت کنید کشور خود را یک کشور خارجی قرار دهید.

برای ثبت و خرید دامنه .com نیازی به دریافت شناسه نیست، شرکت ارائه دهنده‌ی هاستینگی که از آن دامنه را خریداری کرده‌اید، به عنوان یک نماینده شرکت‌های ثبت دامین خارجی عمل می‌کند.

در واقع شرکتی که دامنه را از آن خریداری می‌کنید واسطه‌ای است میان شما و شرکت اصلی.

نامی که برای دامنه .com انتخاب می‌کنید باید حداقل 3 و حداکثر 63 کارکتر باشد.

 برای آنکه بتوانید مالکیت یک دامنه .com را انتقال دهید باید 60 روز از ثبت دامنه گذشته باشد.