کاربردها و مزایای جاروبرقی سطلی نسبت به مدل های دیگر


جاروبرقی یکی از مهم ترین و پرکاربردترین ابزار نظافتی است. تکنولوژی مورد استفاده در جاروبرقی ها از گذشته تاکنون دستخوش تغییرات قابل توجهی شده است که به همین دلیل نوع سطلی آن ها امروزه جایگاه ویژه ای در بین مردم پیدا کرده است. با این حال، اکثر مردم از یکدیگر می پرسند، آیا یک جاروبرقی سطلی واقعا خوب است؟ جاروبرقی وسیله ای استوانه ای است که خاک و گرد و غبار را در مخزن خود جمع می کند و مکش بسیار قوی دارد. در این مقاله  خدمات پس از فروش بوش می خواهیم برخی از مزایای جاروبرقی سطلی را توضیح دهیم تا بتوانید هوشمندانه تصمیم بگیرید. ا


مزایای جاروبرقی های سطلی نسبت به مدل های قوطی یا موشکی

یکی از مهم ترین ویژگی های جاروبرقی، موتور مکش آن است. جاروبرقی های سطلی دارای موتور قوی تری نسبت به انواع دیگر این دستگاه می باشند. این نوع جاروبرقی از نظر ظاهری مزیت قابل توجهی دارد. ابعاد مناسب تری دارند و چرخ های بزرگ و منعطف آنها جابجایی آنها را آسان می کند. همچنین طراحی منحصر به فرد و هوشمند این نوع جاروبرقی ها استفاده از آنها را آسان می کند.

مزایای جاروبرقی مخزن نسبت به سایر انواع جاروبرقی هم ظرفیت و هم مخزن است.

جاروبرقی های سطلی کیسه ای ندارند، بنابراین ظرفیت بیشتری برای جمع آوری زباله ها در مخزن دارند. از طرف دیگر جاروبرقی های موشکی دارای مخازن دائمی یا یکبار مصرف هستند که به طور طبیعی هزینه را افزایش می دهند. برخی از مدل های جاروبرقی سطلی می توانند مایعات و حتی مواد سمی را جمع آوری کنند.

انواع جاروبرقی سطلی

جاروبرقی های سطلی بسته به طرح، نوع استفاده و نیاز مشتری به چند مدل تقسیم می شوند:

لوکوموتیو صنعتی

وکیوم های ظروف صنعتی قدرتمند و برای استفاده در کارخانه های صنعتی و جمع آوری زباله های مرتبط طراحی شده اند. این نوع جاروبرقی معمولاً دو یا سه موتوره و از پلاستیک و فولاد ضد زنگ ساخته شده است. جاروبرقی های صنعتی از نظر سایز، سایز موتور، قدرت و ظرفیت مکش نیز با یکدیگر تفاوت دارند و به همین دلیل با طرح ها و قیمت های متفاوت در بازار موجود می باشند.

جارو برقی قوطی نیمه صنعتی و تجاری

این نوع پاک کننده نیمه صنعتی دارای مخزن کوچکتری است اما می تواند به طور مداوم برای مدت طولانی کار کند. پاک کننده های مخزن قدرت مکش کمتری نسبت به پاک کننده های سطلی صنعتی دارند. این پاک کننده ها ظاهری ساده و دسته ای ثابت دارند. علاوه بر این، سیم کلکتوری ندارند و بیشتر برای محیط های نیمه صنعتی مانند کارگاه ها مناسب هستند. موتور این پاک کننده ها به صورت کربن یا کلکتور قابل تحویل است و جنس سطح بیرونی آن از پلاستیک پلی اورتان یا فولاد ضد زنگ می باشد. با وجود اینکه دارای یک لایه فیلتر است که از ورود کثیفی و ذرات به داخل موتور جلوگیری می کند، اما به دلیل فشار باد این فیلتر نیاز به تمیز کردن و نصب مجدد دارد.

جارو برقی سه گانه ماشین

این سری از جاروبرقی های سطلی استاندارد و نیمه صنعتی بوده که با برق تک فاز تغذیه می شود. مدت زمان قابل استفاده معمولاً بیست دقیقه است و باید توجه داشت که این نوع مخزن نسبت به سایر مدل های اداری کوچکتر بوده و در نتیجه ظرفیت کمتری دارند. جاروبرقی های سه موتوره در اماکن مسکونی، ادارات کوچک، رستوران ها و ... استفاده می شود.

مزایای پاک کننده سطل بخار

جمع آوری گرد و غبار و خاک تنها یکی از کاربردهای جاروبرقی سطلی است. طراحی این جاروبرقی ها می تواند در موارد دیگر کمک کننده باشد.

کاهش سر و صدا

جاروبرقی های سطلی نسبت به انواع معمولی و قدیمی تر صدای بسیار کمتری دارند. بنابراین برای استفاده در محیط هایی مانند بیمارستان ها که نیاز به آرامش و آرامش است، انتخاب بسیار مناسبی هستند.

جاروبرقی سطلی و محافظ ریه!

جاروبرقی های سطلی مجهز به فیلتر تهویه هستند. یعنی ذرات معلق، آلاینده های هوا و گرد و غبار را جذب می کنند و بنابراین می توانند هر یک از نگرانی های سلامتی شما را برطرف کنند. از طرفی این دستگاه های مکش بالا آلاینده های شناسایی شده را به محیط باز نمی گرداند و هوای مطبوعی ایجاد می کند.

قابلیت تفکیک زباله یکی از مزایای جاروبرقی سطلی است

قبلاً  برای تعمیر جاروبرقی بوش اشاره کردیم که برخی از جاروبرقی های مخزن می توانند زباله های مایع را جمع آوری کنند. این جاروبرقی ها با عملکردی هوشمند قادر به جداسازی و جداسازی زباله های خشک و مایع جمع آوری شده می باشند. به این ترتیب داخل هر جاروبرقی یک پمپ مکنده تعبیه می شود که جریان هوا را در بالا کاهش می دهد تا زباله های سبک و خشک را از سایر زباله ها جدا کند. سیستم این دستگاه ها به گونه ای ساخته شده است که نازل هایی برای شناسایی انواع زباله ها وجود دارد.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد