شرایط دریافت ویزای تحصیلی


به عبارت ساده، ویزا یک سند رسمی سفر است. ویزا معمولاً به صورت مهر یا برچسب روی پاسپورت چسبانده می شود و به متقاضی اجازه می دهد تا به طور قانونی کشور را ترک کند. ویزا می تواند انواع مختلفی داشته باشد که ویزای تحصیلی یکی از انواع ویزاها می باشد. کشورهای مختلف نیازهای متفاوتی دارند.

ویزای تحصیلی خود به دو بخش ویزای دانشجویی و ویزای دانشجویی تقسیم می شود. متقاضی ویزای دانشجویی تا زمانی که در یکی از دوره های کشور مقصد پذیرفته نشده باشد، نمی تواند برای ویزای دانشجویی اقدام کند. پذیرش یا رد درخواست دانشجو به عوامل مختلفی از جمله ملیت متقاضی، کشور مقصد، دانشگاه مورد درخواست، سطح مدرک تحصیلی و غیره بستگی دارد.

تحصیل در خارج از کشور نیازمند برنامه ریزی دقیق است. دانشجویان همیشه موظف هستند تا برنامه پذیرش یا درخواست را در مهلت مقرر دانشگاه آماده کنند. با توجه به شرایط دانشگاه، متقاضیان باید در آزمون زبان انگلیسی شرکت کنند و مدارک لازم را برای ارسال موفقیت آمیز درخواست آماده کنند. euromy.info  بنابراین، همیشه به دانش آموزان توصیه می شود برای جلوگیری از عجله لحظه آخری، 3-4 ماه قبل از تاریخ برنامه ریزی شده اقدام کنند.


انواع ویزای تحصیلی

ویزای تحصیلی به دو دسته ویزای دانشجویی و ویزای دانشجویی تقسیم می شود.

ویزای تحصیلی معمولا بر اساس دو نکته کلی طبقه بندی می شوند:

طبقه بندی ویزای دانشجویی بر اساس مدت زمان برنامه است

کشورها اغلب ویزای دانشجویی را به ویزای تحصیلی کوتاه مدت یا ویزای تحصیلی بلند مدت تقسیم می کنند، بسته به مدت برنامه ای که متقاضی قصد دارد آن را تکمیل کند. بیشتر ویزاهای کوتاه مدت به دانشجویانی اعطا می شود که مایل به گذراندن دوره کوتاه زبان یا دوره گواهی دیپلم هستند و مدت زمان کلی معمولاً به 90 روز (3 ماه) محدود می شود.

از سوی دیگر، ویزاهای بلندمدت برای دانشجویانی صادر می‌شود که قصد دارند مدرک دانشگاهی خود را بیش از دوره 3 ماهه دنبال کنند. کشورهای اتحادیه اروپا معمولاً این سطح وسیع را دارند.

طبقه بندی ویزای دانشجویی بر اساس نوع برنامه دانشجویی

صرف نظر از طول دوره، برخی کشورها ویزای دانشجویی را بر اساس نوع دانشجو طبقه بندی می کنند. این نوع مدرک (لیسانس، فوق لیسانس یا دکترا)، می تواند دانشجوی تبادلی یا دانشجوی متقاضی دوره حرفه ای یا دیپلم باشد.

به طور کلی چون این نوع ویزا به نوع ویزا نیز بستگی دارد، دانشجویان باید بر اساس نوع ویزا ویزا را دریافت کرده و درخواست دهند. البته این موارد تا حدودی مربوط به مالکیت است. با این حال، در این دسته، اولین وجه تمایز، مدت زمان طولانی برنامه نیست.

مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای تحصیلی

هر کشور بسته به قوانین مهاجرتی خود لیست خاصی از اسناد دارد. با این حال، اگرچه شرایط دقیق با توجه به وضعیت واقعی متفاوت است، اما یک لیست کلی از موارد مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی برای همه کشورها وجود دارد. مدارک زیر برای ویزای دانشجویی مورد نیاز است:

گذرنامه

مدارکی دال بر حسن نیت متقاضی

ظرفیت مالی

دانش و مدارک زبان

به عنوان یک دانشجوی خارجی، باید به زبان انگلیسی، چه نوشتاری و چه گفتاری، ارتباط برقرار کنید. این برنامه معمولا با حداقل نمرات مورد نیاز برای آزمون های مختلف انگلیسی مانند آیلتس، تافل و PTE انجام می شود.

ذکر این نکته ضروری است که اگرچه دانشگاه ممکن است هر یک از آزمون های فوق را بپذیرد، اما شرایط اخذ ویزا گاهی به روش دیگری تعیین می شود. به عنوان مثال، انگلستان برای ویزا نیازی به آزمون تافل ندارد، بنابراین مهم است که متقاضی قبل از نوشتن آزمون انگلیسی، بررسی کند که آیا اداره مهاجرت این کشور این آزمون را ضروری می داند یا خیر.

مراحل درخواست ویزا را بررسی کنید

مراحل درخواست ویزای تحصیلی پس از دریافت نامه پذیرش دانشگاه انجام می شود. دانشجویانی که نامه پذیرش خود را دریافت کرده اند باید روند درخواست ویزا را آغاز کنند.

متقاضیان ویزا می توانند از دو طریق زیر اقدام کنند.

فرآیند درخواست ویزای آنلاین: متقاضیان می توانند به صورت آنلاین برای ویزای دانشجویی اقدام کنند. با استفاده از روش آنلاین تمامی فرم ها باید به درستی پر شده و مدارک مورد نیاز بارگذاری شود. اما پس از درخواست آنلاین، متقاضی باید برای مصاحبه و ثبت نام بیومتریک به سفارت کشور مربوطه مراجعه کند.

فرآیند درخواست ویزا: فرآیند درخواست ویزا شامل دانلود فرم درخواست توسط متقاضی، پر کردن جزئیات و تکمیل آن در صورت نیاز است.

مرحله بعدی شامل پرداخت هزینه درخواست ویزا است. هر داوطلب باید هزینه ای را برای فرآیند درخواست ویزای دانشجویی بپردازد. فرآیند نهایی شامل مصاحبه و ثبت نام بیومتریک است. مصاحبه ها معمولا به صورت آنلاین با مراجعه به سایت سفارت برنامه ریزی می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد